Oldalak

2013. május 9., csütörtök

Leállt az összes PESA Szegeden - III. rész

Ahogyan azt már megírtuk, fékhibák miatt leállt az összes szegedi PESA villamos, és egyenlőre a Tatra-k pótolják őket a kettesen.

A szerző felvételei.
A lengyel szakértők és az SZKT szakemberei továbbra is dolgoznak, hogy a próbavillamos (103) meg tudja tenni a kötelező 1000 km-es távot hiba nélkül. Az Európa ligeti lakók azonban türelmetlenek, mivel a régebbi Tatra villamosok hangosan csikorognak: - A visítása már idegőrlő, és ez igaz a be- és kivezető szakaszra is - panaszkodott a Délmagyar napilapnak a Csongrádi sugárúton lakó Demők Attila. Többször telefonáltunk a lakótársakkal az SZKT diszpécserközpontjába, rendben ki is küldik a sínkarbantartókat, de csak ideig-óráig csendesedik el a környék. Itt a jó idő, az ablak, erkélyajtó nyitva, szeretnénk végre egy kis nyugalmat.

A végállomásnál lévő tízemeletes házat képviselő Szabó Ferenc hozzátette: 3 óra 40 percet alszanak éjjelente, az utolsó és az első villamos között. 10, 5 és napközben 3-4 percenként csikorognak a villamosok. Látja, hogy a pályamunkások mindent megtesznek, hogy kenjék a vágányokat. Visszautalt az SZKT-igazgató a napilapnak adott korábbi nyilatkozatára, amikor azt mondta: a régebbi Tatra-k kerékprofiljuk miatt nem alkalmasak erre a vonalra, a csikorgás pedig a panelházak között akusztikai csapdába kerül. Azt kéri, járjanak pótlóbuszok a Tatrák helyett.

- Nem lehet kiváltani 8 csatolt Tatra szerelvényt, nincs annyi járművünk, hogy elvigyük a 8-szor 200 utast - reagált a Szegedi Közlekedési Kft. ügyvezetője a lapnak. Tóth István Tibor megjegyezte: a hajnali és éjszakai járatok buszos kiváltásáról az önkormányzat dönthet, ezt ott kell kérni. Akkor is kérdés, hogy ki tudnák-e szolgálni az igényeket, mert a hídi vásár miatt kieső trolikat pótló buszokat most készítik fel műszaki vizsgára.

SZKT-s pótlóbusz a Bertalan hídon a 2012-es hídi vásár alatt.