Oldalak

2013. március 7., csütörtök

Újabb járatritkítások - II. rész

Az első részben a Tisza Volán, ezúttal pedig az SZKT vonalain történő változásokat mutatjuk be.

Sűrűbben jár a kettes. A szerző felvétele.
Március 30-tól az 1-es vonalon a villamos bizonyos időszakokban ritkábban, a 2-es vonalon azonban sűrűbben közlekedik. A változtatásokra azért van szükség, mert a tavaly őszi utasszámlálás is kimutatta, hogy jelentős, mintegy 20 százalékos utasvándorlás tapasztalható, ami főként a Rókusi körutat érinti. Az 1-es jelzésű villamos óránként 1 alkalommal közlekedik, ezek indulási, érkezési ideje a Rókusi pályaudvarról induló, érkező vonatokhoz van igazítva, az itt megtakarított teljesítmény átcsoportosulna a 2-es vonalra, ahol a napközbeni követési idő csökken. Jelentős változás van a 4-es vonalán, ahol a délutáni 10 perces követési idő 12 percre módosul, az 5-ös trolibusz vonalán lesz sűrítés, a 7-es járat esetében a napközbeni 15 perces követési idő 9 és 14 óra között 30 percre ritkul, itt az újszegedi részt az 5-ös sűrítése kompenzálja. A 8-as troli az iskola- és munkaszüneti napokon ritkul. Az utasszámlálás kimutatta, hogy a 9-es és 19-es vonalakról az utasok jelentős része átcsoportosult a 2-es, 8-as járatokra, így itt menetszámot csökkentettek a munkanapokon.

A bizottsági ülésen az SZKT szakemberei elmondták, hogy a menetrendek módosítása többletköltséget nem hoz. Kalmár Ferenc (Fidesz-KDNP) tanácsnok arról beszélt a bizottsági ülésen, hogy ki kellene törni abból a spirálból, hogy minden évben faragni kell a járatokat, mert fogy az utas, de az utasfogyás miatt később újbóli ritkításokra lesz szükség. Szükséges lenne a közlekedési tervezési keret bővítése, és egy szakmai bizottság felállítása, hogy egy hatékonyan működő tengelyhálózatot tervezzenek. Megtudtuk, hogy az Tisza Volán és az SZKT a várossal kötött szerződése is lejár 2014-ben, ennek az újratárgyalását is elő kell készítenie e bizottságnak.

A bizottság a menetrendváltozásra tett javaslatot és Kalmár Ferenc határozati javaslatát is elfogadta - írja a Szegedma.hu.