Megkezdődött Székesfehérváron a 13 tagú szegedi Ikarus-Skoda trolifotta gyártása. Az első darab augusztusra várható.
Több akadály elhárítása után végül megkezdődhetett az új típus gyártása, mely nagyban hasonlít a már Szegeden futó SZKT-ARC Tr187-es trolihoz. Az biztos, hogy nem fogunk csalódni a jármű formavilágában, hiszen azt a maga a NABI Sirius megalkotója, Tóth János készítette.
Fotó: Délmagyar |
A prototípus várhatóan augusztusban érkezik a városba, majd 2014. szeptemberéig jön a többi 12 is. A járművek, melyeknek darabára 800 ezer euró (azaz mintegy 228 millió forint), természetesen 100%-ban alacsonypadlósak, utastérben is klimatizáltak, 18,75 m hosszúak, 2,55 m szélesek lesznek, és 124 utas fér majd el rajtuk. Továbbá baleset, vagy áramszünet alatt akár 7 km-t is meg tudnak tenni felsővezeték nélkül legkorszerűbb, lítiumos akkumulátorainak segítségével. A szakértők szerint az ári magas a piacon, erre a megnyugtatónak szánt válasz az, hogy mégis főként hazai elemekből, teljes mértékű magyar tervezésből és itthon készülnek ezek a kocsik. Ezzel támogatva a hazai ipart, ugyanis az elmúlt három évben érvényes buszbeszerzési moratórium miatt ez a hazai buszgyártóknak az első komolyabb megrendelése. A jármű elektronikáját a Plzen városában működő Skoda Electric a. s. készíti, a többi alkatrész magyar.