A szerző felvétele. |
- A 2009 októberében kötött szállítási szerződésben az áll, hogy ha a villamosok rendelkezésre állása 90 százalék alá csúszik, akkor a gyártó kötbérrel sújtandó. Ezek a feltételek sajnos tavaly teljesültek - mondja a cégvezető. – Az alapszerződés nem tartalmazott iránymutatást a kötbér kiszámítására, a speciális képlet egy későbbi szerződéskiegészítéssel került bele a megállapodásba. A 115 milliós összeget a PESA elismerte, aláírta, most az önkormányzati aláírásra várunk. Az összeg hathavi részletben érkezik, az első előreláthatólag március 10-éig.
- Most dolgozik az új flotta, általában 9 szerelvényből 7-8 közlekedik - tette hozzá az igazgató. A közlekedési hatóság az említett meghibásodások miatt hivatalból megint vizsgálja a villamosokat. Közben akadt egy olyan hiba a központi vezérlőkomputerben, amelyet a gyártó az eddigi kétszáz járművénél nem tapasztalt. Az érintett alkatrész cseréje után a szállító szoftvert frissít, a hatóság pedig a szükséges dokumentumok ellenőrzése után engedélyezi, és lehet telepíteni a programot a járművekre. A PESA szerelői továbbra is itt laknak Szegeden, hogy minél kevesebb legyen a leállás műszaki hiba miatt, és ez így marad a 3 éves garanciális idő végéig. Addig az SZKT-val közösen nyilvántartják azt is, hány napot futnak a járművek, mert a következő két évre is érvényesek a kötbérezés szigorú szabályai.
Másodközlés a Delmagyar.hu cikke alapján.