A fideszes tanácsnok szerint nem elegendő a szegedi villamosflotta ahhoz, hogy egy esetlegesen nem várt meghibásodás esetén is kellő számú jármű szállítsa az utasokat az öt vonalon. Elmondása szerint 1-2 PESA villamos folyamatosan üzemképtelen, és az így a 2-es vonalon keletkező hiányt csak úgy lehet enyhíteni, ha a 4-es vonalról vesznek le csatolt Tatra T6A2 szerelvényeket, ám ezzel ott lesz zsúfoltabb a helyzet. A csatolt szerelvényeket (210 fő) ugyanis csak a jóval kisebb befogadóképességű KT4-es (116 fő) villamosokkal lehet pótolni. Ezért javasolja, hogy a németországi Potsdamból vásároljon az SZKT, ott ugyanis éppen most cserélik őket, így viszonylag kedvező áron lehet beszerezni a villamosokat. Darabjuk (árfolyamtól is függően) nagyjából 70 millió forint (egy új villamos megkerülhet 4-500 millióba is), ám ehhez még hozzájön a felújítás költsége, további 10-20 millió forint. A zavartalan alkatrész utánpótlást egyébként a németek 10 évig biztosítanák. A kocsikat természetesen hitelből finanszírozná az SZKT, melyre már ajánlatot is kértek három banktól.
Az egyik kiszemelt kocsi, a 141-es. |
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése