Bár sokszor látni lefulladt villamosokat Szegeden, az SZKT statisztikái szerint elenyésző a tuják meghibásodása. A hibákat lehetőleg még a vonalakon próbálják orvosolni.
Egy 3-as jelzésű Tatra villamos fulladt le a napokban a jogi kar előtt Szegeden, a reggeli csúcsban: a járművet a tarjáni végállomásra kellett bevontatni. Az elmúlt napokban, hónapokban sok „hirtelen halált halt" villamossal találkoztunk, holott az SZKT statisztikái szerint megdöbbentően jó teljesítményt futnak a tuják a városban.
|
A szerző felvétele. |
- A villamosok menetteljesítménye január és szeptember között 99,84 százalékos volt. Ugyanez trolibuszoknál 99,85 százalék. Meghibásodáskor igyekszünk a hibát még a vonalon vagy a végállomáson megjavítani a jármű bevonatása nélkül. Vannak jellemző, az adott típusra utaló hibák, főként a hagyományos akcelerátoros vezérlésű Tatra KT4-es járművek esetében. A szóló villamosokat és pótkocsikat általában csatoltan közlekedtetjük, így ebből adódóan is előfordulhatnak problémák. A PESA villamosoknál szintén fordulnak elő hibák, amelyek elsősorban a Cegelec-rendszer újdonságára vezethetők vissza: egy idő után ezek is be fognak állni egy megbízható szintre - tudatta a sajtóosztály.
Tájékoztatásuk szerint a villamosok meghibásodása – ajtó-, rögzítőfék, homokszóró hiba - a naponta forgalomba vezényelt járművek és a meghibásodások számát figyelembe véve elenyésző. - Tisztában vagyunk azzal, hogy az utasok szemszögéből egyetlen meghibásodás is kellemetlenséget tud okozni, ezért igyekszünk minden hibát a lehető leghamarabb elhárítani - közölték - írja
Delmagyar.hu